מיוחד: מרן שר התורה התייחס בשיעורו לבחירות המקומיות • צפו

    איתי גדסי 4 Comment on מיוחד: מרן שר התורה התייחס בשיעורו לבחירות המקומיות • צפו

    בסוף שיעור מיוחד שמסר מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א בבית מדרשו, לרגל היארצייט של דודו מרן החזון איש זיע"א, הכריז מרן, באורח היסטורי, כי חובה להצביע לדגל התורה

    צילום: דוד זר
    12:43
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on שבדיה: הרב והשייח' גינו במשותף את פשעי השנאה והאנטישמיות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר, לאחר תפילת ותיקין בבית המדרש של מרן שר התורה נרשמה היסטוריה שטרם נראתה שם. מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי, שנוהג בדרך כלל שלא לדבר בציבור, ובוודאי שלא לדבר בענייני ציבור, חרג הבוקר מגדרו באורח נדיר, זאת בשל ההתמודדות העצמאית של תנועת "דגל התורה" שבהנהגתו בבחירות לרשויות המקומיות במספר ערים מרכזיות ברחבי הארץ.

    מרן נוהג למסור שיעור בפני הציבור בבית מדרשו פעמיים בשנה, בימי היארצייט של דודו מרן החזון איש זיע"א ושל אביו מרן הקהילות יעקב זיע"א. בשיעורים אלו הוא נוהג לפלפל בנושא הלכתי מתורתם, כשאת השיעור הוא מכין וכותב מראש בביתו ומוסרו בציבור בשפת האידיש מתוך הדף לאחר התפילה.

    גם הבוקר לאחר תפילת שחרית התיישב מרן על כסאו מול קהל ההמונים בבית מדרשו והחל במסירת השיעור בדברי מרן החזון איש. אלא שבסיום השיעור ציפתה לקהל הפתעה לא צפויה, מרן הוסיף מראש מספר שורות אותם בחר להשמיע בציבור באורח נדיר, זאת בעקבות ההתמודדויות של מפלגת דגל התורה.

    בדבריו, שעוררו התרגשות רבה בקרב אלפי השומעים אמר: "בעניין הבחירות – החזון איש כבר אמר שהרבה גופי תורה תלויים בבחירות לעירייה. לכן, מחוייבים להצביע רק בשביל 'דגל התורה' שייסדה הרב שך ושאר גדולים ז"ל, בזכות זה יתברכו בבנים צדיקים ושאר מילי דמיטב".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מה שרבינו שר התורה אומר עושים לא מתחצפים

    2. 3

      אם היה אומר להצביע ליש עתיד היה מדהים. הרב אמר להצביע למפלגה שבשליטתו, למה זה חדשות?

    3. 2

      אשרינו שיש לנו מנהיג

    4. 1

      כי הוא לא מדבר על בחירות